Het eerste weekje. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas-Jan Huisman - WaarBenJij.nu Het eerste weekje. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas-Jan Huisman - WaarBenJij.nu

Het eerste weekje.

Blijf op de hoogte en volg Klaas-Jan

26 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Heey beste lezers en lezeressen.

Er word al van verschillende kanten gesmeekt om een reisverslag dus ik zal hier voor jullie proberen de eerste week te verwoorden. 1 ding kan ik wel verklappen wat jullie misschien niet zouden verwachten, Ik heb het in tijden niet zo druk gehad. Een enorm gevlieg om van alles te regelen en hier en daar wat sightseeing Sydney. Laat ik beginnen bij het begin. Vorige week Dinsdag van huis vertrokken richting Schiphol. Tot dinsdag eigenlijk geen spanning gehad maar toen we het vliegveld naderden begon het echt een beetje te kriebelen in de buik. Na we hadden ingecheckt heb ik met pa en ma nog een bakje koffie gedaan en afscheid genomen, De douane door en het vliegtuig in. Het avontuur was begonnen. Na heel erg lang vliegen met een stop in Bangkok en één in Taipé wat best indrukwekkend was eindelijk aangekomen in Sydney. Heerlijk gevoel! We werden op het vliegveld opgevangen door Jaimy en Nicos. 2 fantastische nederlanders van de organisatie. Ze namen onze groep die overigens na de vlucht al aardig hecht was en heel gezellig mee in een busje om wat dingen te bekijken in de stad. Daarna naar t hostel gegaan voor een bbq en zuipen. De avond was gezellig maar wat er allemaal gebeurd was hebben ze me de volende dag verteld. Na 40 uur reizen met 2 uurtjes slaap en een dag sightseeing dan hakken de biertjes en de rum er hard in. De volgende ochtend zijn Ronald en ik uit de groep gaan hardlopen met Jaimy en Daphne van Australian backpackers. Iedereen verbaasde zich erover dat ik er ook echt stond omdat ik de vorige avond zo veel gezopen had. De rest van de dag was de regeldag langs de bank en de zorgverzekeraar. Weinig aan dus. Behalve de mooie stadswandeling naar alles toe en dergelijke. 'S avonds hebben we lekker gegeten en gedronken bij de pizzeria om de hoek. Hier hebben sommige restaurants BYO wat bring your own betekend. Dat is dat je je eigen drank mee kan nemen omdat het zo ontzettend duur is. Zaterdag hebben we een tour gedaan naar de blue mountains, een prachtig indrukwekkend natuurgebied vlakbij Sydney. Toen we terug waren heeft Justin spaghetti voor de hele groep gemaakt en na het eten hebben we voor de verandering maar eens gezopen. Maccie gooien was ook een groot succes. Zondag zijn we gaan lopen in een natuurgebiedje bij Manly. Dat is een suburb van Sydney. Ook heel mooi. De wandeling eindigde weer in het gezellige Manly bij de Wharf bar, maar weer even een biertje(of 6) gehaald. Na het eten zijn we naar een andere bar gegaan waar live reggae werd gespeeld. Ik vermaakte me optimaal. Maandag was het tijd om de 1e golfen te pakken. Fantastisch! Na een maand of wat geleden gesurfd te hebben op Tenerife was ik er al helemaal gek van maar deze dag bevestigde maar weer hoe leuk ik het vind. Toch weer een boel geleerd van de surfleraren. En vooral genoten. Het was een rit van dik 2 uur naar de surfspot maar het was het meer dan waard. Na het surfen moesten we afscheid nemen van de 1e twee meiden die de groep verlieten om naar Cairns te vliegen. Niet leuk maar ik zal nog veel afscheid moeten nemen het komende jaar dus we wennen er maar gewoon aan. Op dit moment is het dinsdagochtend en hebben we met een groep van 6 jongens uitgecheckt bij t hostel en zitten op een veerboot naar de stad. We gaan een hostel zoeken bij Bondi-beach om daar in de buurt op zoek te gaan naar een auto om vervolgens noordwaarts te gaan roadtrippen langs de Eastcoast. Ik zal jullie op de hoogte houden van de reis en appen kan op mijn NL nummer. Bellen gaat niet.

Greetingz from Oz!

  • 26 Augustus 2014 - 08:30

    Ype Bonnema:

    Machtig. Mooi verslag.
    Ik snap niet waarom ik hier nog ben.

  • 26 Augustus 2014 - 10:09

    Gabriella:

    Hey Klaas,

    Super dat je het zo naar je zin hebt! En wat een verhalen, dat gaan er vast nog een heleboel meer worden!

    We gaan het volgen, heel veel plezier!

    Liefs, Gabriella

  • 26 Augustus 2014 - 11:55

    Germa Stolp:

    He Klaas-Jan,

    Wat leuk om dit allemaal te lezen en dat je het zo naar je zin hebt.
    Nog heeeeeeeeeeeeel veel plezier!

    Germa xxx

  • 30 Augustus 2014 - 19:42

    Keimpe Jan En Monique:

    Wauw Klaas-Jan, dat was al een heel leuk verhaal om te lezen, al heel wat gezien, geregeld en feest gevierd en dat allemaal in 1 week tijd! Have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Klaas-Jan

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 6996

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: