Nog even een beetje zon in Frankrijk! - Reisverslag uit La Ciotat, Frankrijk van Klaas-Jan Huisman - WaarBenJij.nu Nog even een beetje zon in Frankrijk! - Reisverslag uit La Ciotat, Frankrijk van Klaas-Jan Huisman - WaarBenJij.nu

Nog even een beetje zon in Frankrijk!

Blijf op de hoogte en volg Klaas-Jan

11 Augustus 2014 | Frankrijk, La Ciotat

Heey goedemorgen,

Eigenlijk was t mijn bedoeling om een reisblog te maken over mijn reis naar Australië maar aangezien ik nu aan de Côte d'azur aan t kamperen ben met Kristian, we moeten wachten tot om 9.00 uur de Aldi opengaat en ik verder toch niet zoveel te doen heb kan ik nu ook wel even een verhaaltje plaatsen. Zaterdagochtend om 5,00 zijn we vertrokken in zuidelijke richting op zoek naar beter weer! Tot iets voorbij Zwolle hadden we regen, keiharde regen welteverstaan! Daarna was t meest droog en later ook zonnig. We hebben om en om gereden langs Luxemburg-stad, Dijon, Lyon en bij Valence kwamen we in de eerste file. We hadden in die file een goed uur vertraging opgelopen en het was inmiddels 16,00 uur geweest. Toen maar besloten de Tolweg af te gaan en een supermarkt te gaan zoeken. Aardig gauw een grote mall gevonden waar ze alles hadden wat je maar kan bedenken. Ik was er bij Luik 's-ochtends al achter gekomen dat ik schoenen vergeten was en alleen mijn slippertjes bij mij had. In de mall nog even getwijfeld of ik schoenen zou kopen maar toch maar besloten dat het weer zo goed was dat ik die niet nodig zou hebben. Na de inkopen gedaan te hebben zijn we op zoek gegaan naar een mooi plekje aan de rivier de Rhône om te overnachten. Die vonden we aan een soort van aftakking van de rivier. Een mooi snelstromend beekje waar we eerst lekker met een biertje langs de stroom op zijn gelopen en toen door de stroming ons weer terug hebben laten drijven tot de beginplaats. De buitentemperatuur was hier overigens 30 graden. Daar aangekomen zijn we lekker wat pasta gaan maken en hebben we heerlijk gegeten! Toen we het eten ophadden en het gerei weer wat provisorisch afgewassen hadden begon t snel schemer te worden en werd het tijd om de tent op te zetten. Nog even met een biertje voor de tent gezeten en daarna met voldaan gevoel de tent in gekropen en met het gekwaak van de kikkers en het nog luidere gekrekel van de krekels in slaap gevallen. De volgende ochtend een heerlijk eitje gebakken en de boel weer in gepakt en verder zuidwaarts gereden. Marseille was ons doel!! Na dik 2 uur rijden daar aangekomen een parkeerplekje langs de zee gezocht en een stukje gelopen naar een strand voor een verfrissende duik na zo'n warme autorit. Nadat we uit t water waren hebben we ons op laten drogen en zijn we op zoek gegaan naar slippers voor kruid. Zijn ouden waren kapot gegaan in de barre tocht door de rivier de vorige dag;) Na we de slippers gevonden hadden zijn we wat gaan eten aan het Marseilse strand waar we voor ons gevoel aardig opgelicht zijn. Hahaha dure rommel hier allemaal. Na het eten waren we allebei de drukte van de stad wel weer zat en hebben we besloten langs de kust een stukje oostwaarts te gaan en een wat rustiger plekje te zoeken. Na een goed half uur rijden kwamen we aan in La Ciotat waar de camping vol bleek te zijn. Nog maar een dorpje verder dachten we maar na een paar minuten rijden uit het dorpje zagen we weer een camping. Veel mooier dan dan de vorige voor de zelfde prijs. Kruid naar de receptie om te vragen en ja hoor, nog 1 plekje vrij. Perfect voor ons. Tentje opgezet en de rest van de middag/avond op t strand gelegen wat op een paar minuten lopen van onze tent is. Laat in de avond hadden we nog wel trek maar omdat het zondag was waren er geen supermarkten los. Toen maar besloten even terug te rijden naar t dorpje en een lekkere pizza gegeten. Terug bij de tent nog even gezeten en gaan slapen. Vanmorgen ben ik wakker geworden voor 7 uur en ons laatste pistoletje droog opgegeten, een bakje oploskoffie gedronken en naar t strand te gaan om even een beetje te sporten. We gaan zo naar de Aldi 500m verderop om een echt ontbijtje te halen. Onze plannen zijn om hier nog 1 nachtje te blijven en morgen richting Millau te rijden waar het wel aardig wat kouder zal zijn maar zoals ik me kan herinneren wel heel mooi! Daar kijken we verder wat we doen.
Ik hoop dat het een beetje een leuk verhaaltje is om te lezen en jullie zullen de komende tijd zeker meer op deze manier van mij te horen krijgen.

Groeten in Holland uit La Ciotat, France.

  • 11 Augustus 2014 - 17:51

    Alissa:

    Wat leuk om te lezen!! Have fun guys!

  • 11 Augustus 2014 - 19:25

    Fianne:

    Haha leuk! Er zit een schrijver in je hoor :-P
    Geniet er van jongens :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, La Ciotat

Klaas-Jan

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 6995

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: