Weer even vakantie:) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Klaas-Jan Huisman - WaarBenJij.nu Weer even vakantie:) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Klaas-Jan Huisman - WaarBenJij.nu

Weer even vakantie:)

Blijf op de hoogte en volg Klaas-Jan

20 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dit keer een berichtje uit Nieuw-Zeeland. Zoals jullie zien is het niet gelukt een bericht op kortere termijn te schrijven. Punt 1. omdat ik suuperveel gewerkt heb de laatste 8 weken en punt 2. in de zeldzame uren die ik wel vrij had dronk ik liever een biertje dan dat ik een verslag ging schrijven. We zijn alweer bijna 2 maanden verder en het is haast niet voor te stellen hoe snel de tijd gaat. Er zijn weinig speciale dingen gebeurd de laatste tijd. Vooral heel veel gewerkt wat betekend weken van 70-80 uur wat mij supergoed bevalt omdat er verder vrij weinig te doen is daar. Daar komt bij dat ik elke dag dat ik aan het werk ben op de boerderij geniet. Heb deze periode wat meer afwisseling in het werk gehad. Waar ik de vorige periode bijna altijd op de vrachtwagen zat heb ik deze periode ook veel trekkerwerk gedaan wat ook prachtig blijft. De laatste week heb ik nog aardig wat uurtjes aan fencing gedaan wat zegmaar het maken van nieuw stekwerk is. wat in Australie eerder in kilometers dan in meters gemeten kan worden. het was een prachtig klusje aangezien het wat kouder was geworden (25 graden) overdag en met een zonnetje er bij ben ik ook graag buiten een cabine aan de gang. Ook heb ik de laatste tijd wat meer met schapen te doen gehad wat ik enerzijds erg leuk vind maar zo nu en dan ook een hele bult ergernis op kan roepen. mijn collega’s weten inmiddels als ik in het Nederlands praat (lees: schreeuw) dat het geen liefkozende woordjes zijn voor de wollige vrienden die altijd de andere kant op willen dan jij wilt en die altijd de volgende ochtend aan de andere kant van het hek lopen als waar je ze de avond ervoor achter hebt gezet.

De ontzettend mooie aankoop die ik in Sydney gedaan had(de auto) die is een paar weken geleden begonnen met wat problemen te geven. Soms deed hij het wel en soms deed hij het niet. Na zelf alles nagekeken te hebben wat ik kon en het probleem nog niet opgelost was de monteur op de boerderij erna laten kijken. Die het vervolgens ook opgegeven heeft. Na me nog een week geërgerd te hebben aan dat ding hem op een maandag 25km over zandpaden naar het dorp gesleept waar de monteur van de garage er wel even naar wou kijken. Auto achtergelaten en de volgende dag belt hij op dat de auto bij hem het gewoon doet. Natuurlijk!! Drama!! Zul je altijd zien. Dus de auto daar maar gelaten voor de 6 weken dat ik in NZ ben en hij gebruikt m nu om van en naar het werk te rijden tot de wagen er weer mee stopt. Ik hoop dat als ik terug kom hij het probleem heeft kunnen vinden en oplossen. T is echt een klotezooi als ie t soms wel soms niet doet.

Afgelopen zaterdag ben ik van de farm meegelift met iemand uit het dorp naar Adelaide. Daar heb ik het weekend doorgebracht om wat nieuwe kleren te kopen en dergelijke. Je kunt wel nagaan dat de kleren die ik op de boerderij aan had vol met vet en ander smeer zaten dus een broek zonder vlekken is niet verkeerd. Maandagochtend had ik om 6 uur een vlucht van Adelaide naar Sydney wat betekende dat ik om 3.30 uur in de ochtend uit bed ben gegaan om na een 5km wandeling op tijd op het vliegveld te zijn. Ik had in princiepe een vlucht later kunnen nemen maar als ik dan ook maar iets vertraging had zou ik mijn vlucht van 12.30 naar Auckland(NZ) missen wat weinig goeds zou betekenen. Omdat ik al enige ervaring heb met vluchten missen weet ik dat het financieel gezien niet erg verstandig is. In Sydney aangekomen moest ik dus een paar uur wachten wat op zich geen straf was omdat ik een harde schijf bij de laptop heb gekocht waar ik allemaal films op heb van andere mensen uit hostels. Dus anderhalf filmpje en de tijd was voorbij. De vlucht naar Auckland was iets meer dan 3 uurtjes viel ook mee dus. Aangekomen op het vliegveld heb ik een bus genomen naar de haven en daar in de buurt een hostel opgezocht. De volgende dag even een simkaartje in de telefoon gehaald en wat andere dingen die geregeld moesten worden. daarna naar een reisbureau gegaan om een bustour te boeken. helaas vertrok de eerstvolgende niet eerder dan Zaterdag dus moest ik nog een paar dagen in het hostel bij boeken terwijl ik eigenlijk wel weer genoeg stad had gezien. Dat vertelde ik tegen een kamergenoot in het hostel en die vertelde dat je vanuit de haven een ferry kon pakken naar een eiland wat erg mooi moest zijn dus dat heb ik ook nog maar gedaan. Het was prachtig, het eiland Waiheke met mooie stranden, bossen en bergen. Ideaal voor een mountainbike rit. Ik kon feitelijk kiezen uit 3 routes. de easy van 8 km de medium van 28 km en de difficult 97. Aangezien het erg lang geleden is dat ik heb gefietst ben ik voor de medium gegaan;) Wat overigens de laatste 6 km alsnog afzien was omdat het erg duidelijk werd wat ze bedoelen met een ’’Pain in the arse’’. Ook is het nier net iets minder vlak dan in NL wat dus betekend dat je zonder versnellingen niet ver zou komen. 28km was dus nog een hele prestatie. Ik heb nu al respect voor mijn reismaat Justin van de Eastcoast van Australië die hier in Nieuw-Zeeland alles op de fiets gaat doen. Bij deze wens ik je nogmaals veel succes jonge!

De rest van de tijd hier in de stad vul ik wat op met wat overdag rondslenteren en in de avond wat bier/wijn en een filmpje. Ik ben er tijdens het reizen wel achtergekomen dat ik echt geen stadsmens ben. Ik vind het leuk voor een paar dagen en dan heb ik er echt wel weer genoeg van. Daarom ben ik ook blij als ik morgen op de bus zit waar we naar alle topplekken in NZ worden gebracht en waar de buschauffeur ook de gids is. Ik hoor er alleen maar positieve dingen over.

Voor nu heb ik niet echt meer te vertellen maar ik zal mijn volgende verhaaltje typen over de belevenissen in NZ en ik post natuurlijk zo nu en dan wat foto’s op Facebook voor de geïnteresseerden.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie allemaal genieten van een mooie Lente op het noordelijk halfrond.

Tot laterrr!!

  • 20 Maart 2015 - 10:00

    Geert Huisman:

    Mooi verslag van je ernerverende reis down under. Op naar een mooie trip in Kiwi-land.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Klaas-Jan

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 6993

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: