Nieuw Zeeland, start Stray bustour. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Klaas-Jan Huisman - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, start Stray bustour. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Klaas-Jan Huisman - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, start Stray bustour.

Blijf op de hoogte en volg Klaas-Jan

01 April 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kiaora,
Zaterdag 21 Maart begon de bustour die ik geboekt had. Ik moest vroeg in de ochtend klaar staan op een afgesproken plek in Auckland waar al meer mensen stonden. Na een paar minuten was de bus er die ons oppikte en mee nam voor een tour Northbound naar Pahia ook wel Bay of islands genoemd. We zijn onderweg gestopt in een bos wat wel wat weg had van een regenwoud en waar de bomen groeiden die ze vroeger gebruikten voor de masten van de grote zeilschepen omdat ze zo lang, recht en zonder aftakkingen waren. Na een wandeling in het bos verder gereden tot Bay of islands wat zo genoemd wordt omdat er heel veel eilandjes voor de kust liggen. We konden kiezen om zelf wat te verkennen of om een tour te boeken. Ik heb gekozen om met wat anderen uit de bus een wandeling te maken door een moerasgebied met aan het einde een waterval. Daarna zijn we naar het hostel gegaan waar ze een Hottub hadden waar ik niet uit weg te slaan was. In de avond een barbecue met wat wijn en bier + een hoop plezier;) Omdat de volgende dag veel mensen op een tour gingen gingen ze allemaal op tijd op bed maar ik had niks geboekt omdat ik zelf wat wou rondneuzen en die tour veel te duur vond. Toen iedereen ging slapen was ik nog over met een 66 jarige vent uit San Francisco die op de kerstman leek en die zag een biertje bij een andere kroeg nog wel zitten. Dikke prima. Met hem naar de kroeg gegaan waar ze live muziek hadden en waar vervolgens bleek dat ik niet tegen hem op kon met drinken. Hij tikte de pints met pale ale achterover als glaasjes ranja. Het was uiteindelijk een avond voor in de boeken na we een hoop leuke mensen hadden gesproken.
De volgende dag een mooie 4 uurs wandeling gemaakt langs de kust en in de namiddag weer lekker de hottub in gesprongen. In de avond wat drink spellen en op bed. Sochtends wakker geworden met een kater en omdat het geen fantastisch weer was niet al te veel uitgevreten omdat we om een uur of 3 weer op de bus moesten. Terug naar Auckland waar die avond Justin ook aan kwam. Dat kwam mooi uit om even te meeten. Samen wat gegeten en wat door de stad geslenterd waarna ik vrij vroeg naar het hostel ben gegaan omdat de volgende ochtend weer vroeg op de bus gestapt moest worden. Dat was de bus Southbound naar Raglan. Raglan is een relax surfersdorpje waar we middags naar het strand gegaan zijn maar waar ik als koukleum het maar bij een potje voetbal heb gelaten omdat het water me niet echt trok. Na gewend te zijn aan de 35-40 gradens in Australie voelt het hier maar koud en ik ben sowieso niet iemand die het lekker vindt om in koud water te gaan. Na het strand zijn we terug gegaan naar de lodge wat een super mooie verblijfplaats was in een mooi groen bos op een heuvel. Daar even gedoucht en daarna naar een lookout point gegaan om met een groep pizza te eten en naar de zonsondergang te kijken. prachtig mooi. De party ging daarna verder in een ouwe schuur waar relaxte banken en stoelen stonden. De volgende ochtend met een flinke kater op de bus. Een boel mensen gedropt bij grotten waar ze glowworms konden bekijken en met de rest verder gereden naar een supermooie waterval. Onderweg naar de waterval kwam een andere NL’er er achter dat de deur van de bagageruimte van de bus los stond dus wij lachen en gestopt. Stuk terug gereden om te kijken of er geen tassen uitgevallen waren en daarna alle tassen geteld en er maar op gegokt dat ze er allemaal nog waren. Dit is de rest van de groep niet te weten gekomen. Na een uurtje bij de waterval nog gestopt bij een soort van ingestorte grot en weer terug om de anderen op te halen. Die avond hebben we geslapen in een ontmoetingshuis van de Maori’s(de originele bewoners van NZ voordat de Europeanen kwamen) Hier hadden we een mooie avond met optredens van die Maori’s en hebben de mannen een Haka geleerd. Dat is een dans die de Maori’s vroeger deden voor ze naar het slagveld gingen en de All Blacks(NZ football team) doen het nog steeds voor elke wedstrijd(zie youtube). Voor mij was het een enorme uitdaging omdat zoals sommigen van jullie vast zullen weten het ritmegevoel van een dove beter is dan dat van mij.
Die nacht hebben we geslapen met zijn allen in het ontmoetingshuis. De volgende ochtend was weer vroeg op en zijn we naar Rotorua gegaan waar overal hete modderpoelen zijn door de hete vulkaangrond. Daar zijn we met een groepje gaan wildwater raften wat erg mooi was. we zijn daar met de raft van een 7m hoge waterval afgevallen. supergaaf! Die middag wat in het dorp rondgelopen en onze voeten in een heerlijke hete hotpool gebaad. In de namiddag zijn we richting lake Aniwhenua gereden en hebben we oude wallcarvings van maori’s bekeken. Daarna doorgereden naar een leuke lodge aan het meer waar we een gezellige avond gehad hebben met erg goed en veel eten. De volgende ochtend zijn we met alle eten wat over was naar de lokale school gegaan en hebben we het uitgedeeld aan de kinderen waarvan alle ouders het niet te breed hadden. We hebben spelletjes gespeeld met de kinderen en ze hadden een opdracht dat ze moesten uitzoeken hoe en waar de landen waren waar wij allemaal vandaan kwamen. Als afscheid deden ze nog een keer een HAKA(dans) en wouden ze allemaal een knuffel en vonden ze het jammer dat we weer weg moesten. Vanuit het kleine plaatsje waar de school was zijn we naar Taupo gereden waar sommigen zijn wezen skydiven en de rest van de groep wat heeft rondgekeken in het stadje. Een leuke plaats aan een enorm meer. Daarvandaan hebben we een lange bus reis gehad naar Blue duck station. Een boerderij van ongeveer 6000 hectare met veel schapen en koeien. Om het hoofd boven water te houden en om mensen kennis te laten maken met farming in Nieuw Zeeland zijn ze begonnen met de gastenverblijfen en doen ze allerlei activiteiten zoals: Jagen, Paardrijden, Kajakken en een 4x4 toer. Ik heb gekozen voor Paardrijden. Een onvergetelijke rit van ongeveer 4,5 uur met hele mooie uitzichten en een zere kont aan het eind. Ik was blij dat ik de laatste tijd veel bacon en egg ontbijten heb gegeten. Daardoor had ik misschien net wat zachtere billen;) De volgende dag zouden we een 7 uur hike gaan doen in Tongariro national park maar door het slechte weer was de hike gecanceld. Erg jammer maar de buschauffeur had een alternatief en dat was een wandeling van 2 uur en na de laatste kilometers in de regen te hebben gelopen was ik er ook wel klaar mee en was ik blij dat de bus weer kwam om ons op te pikken. We hadden een hotel vlakbij waar ze 2 jacuzzi's hadden. Jullie snappen waar ik de rest van de middag gezeten heb. In de avond hebben we nog met zijn allen lekker wat gedronken en de volgende ochtend weer vroeg opgestaan om naar Wellington te rijden. Dat is de hoofdstad van Nieuw Zeeland maar niet de grootste stad. Onderweg hebben we nog wat kleine plaatsjes bezocht om 6 uur na vertrek in de stad aan te komen. Het een een vrij relaxte stad omdat het klein is en omdat het een mooie ligging aan een baai heeft. Hier zijn we 3 nachten gebleven en hebben we de stad wat verkend, met een cablecar een berg opgegaan om er te voet weer naar beneden te gaan en 1 van de avonden hebben we de zonsondergang vanaf Mt. Victoria bekeken.
Ik zit nu op de ferry om van het Noorder naar het Zuider eiland te gaan. Het is een 3,5 uur ferry dus moet me nog even zien te vermaken. Op het zuider eiland springen we op de bus en ga ik er in Nelson weer af. Nelson schijnt ook een leuke plek met een mooie omgeving te zijn dus ik ben benieuwd. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van de reis en zonder dat ik het in de gaten heb ben ik alweer bijna op de helft van mijn tijd in Nieuw Zeeland. Ik hoop dat jullie wat kunnen genieten van een mooie lente en spreek jullie later!

Kalm an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Klaas-Jan

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 6980

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: